mandag 3. januar 2011

Mikronoveller og twitternoveller

I dag fikk vi i oppgave å skrive to mikronoveller og en twitternovelle.

Mikronovelle
I en mikronovelle trenger du ikke mer en 6 ord. Den skal gi et handlingsreferat av en historie.
To eksempler:
Det er over. Verden er reddet!
Løsningen er her. Smerten er borte.

Twitternovelle
En twitternovelle skal være på maksimalt 140 tegn. Den skal inneholde en historie fra begynnelse til slutt.
Eksempel: Synet mitt var begrenset, som å se gjennom en grå sky. Alt blodet gjorde meg livredd. Adrenalinet vil pumpe det ut av meg. Ingen kan redde meg nå.

Jeg jobbet sammen med Ingeborg. Vi synes at det var litt vanskelig å komme i gang, og det ble en liten utfordring å få mikronovellene til å ha en historie bak seg. Men ellers gikk det fint!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar